--------------Powiększenie strony Ctrl+++--+--++
Hiszpanie z wizytą u Klaudyny
Uczniowie i nauczyciele Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Klaudyny Potockiej w Pułtusku od kilku lat realizują projekty edukacyjne w ramach programów: Socrates Comenius i Comenius. Dzięki nim nie tylko nawiązali mnóstwo kontaktów i zawarli cenne przyjaźnie, ale też odbyli zagraniczne podróże do Holandii, Francji, Rumunii, Niemiec, i (ostatnio) do Hiszpanii.
Nasze miejsce na mapie
W oczekiwaniu na hiszapńską młodziez i nauczycieli, a co za tym idzie, udział w kolejnej wymianie międzynarodowej pułtuskiej Jedynki, nasi gimnazjaliści opracowywali materiały, które w niedalekiej przyszłości miały pokazać nasz region gościom z Hiszpanii. Oto fragmeny.
HISZPANIA, OLE! Gimnazjalistów z "Jedynki" dzienniki z podróży po Andaluzji
7 marca 2010r. W tym dniu dla grupy 22 uczniów i 5 nauczycieli Publicznego Gimnazjum nr 1 w Pułtusku rozpoczęła się kolejna zagraniczna wyprawa z Comeniusem, tym razem na Półwysep Iberyjski, do pięknej hiszpańskiej Andaluzji.
Przez 10 dni uczniowie wraz z opiekunami byli gośćmi partnerskiej szkoły w hiszpańskim mieście Posadas, realizując zadania projektu językowego Programu Comenius – "Uczenie się przez całe życie".
Kurs języka hiszpańskiego
Działania projektowe
Cele projektu dwustronnego
- zwiększenie motywacji i pewności siebie uczniów podczas posługiwania się europejskimi językami w środowisku naturalnym (polski, hiszpański, angielski)
- doświadczenie wielokulturowości poprzez zamieszkanie w innym kraju, w gronie rodziny zagranicznych rówieśników
- doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń, dzielenie się wiedzą na temat metod i form pracy z dzieckiem, współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
Opis projektu dwustronnego
Poprzez realizację dwustronnego, polsko – hiszpańskiego projektu pragniemy uświadomić jego uczestnikom, osobom i instytucjom zaangażowanym oraz lokalnym społecznościom, jak bardzo jesteśmy "zjednoczeni w różnorodności".
Projekt umożliwi uczniom, nauczycielom i szkołom wielostronną, wielopłaszczyznową współpracę. Uczestnicy będą wzajemnie poznawać m. in. kulturę, tradycję, zainteresowania, pasje, dostrzegać odmienności, ale też podobieństwa (stąd temat projektu: "Zjednoczeni w różnorodności").
- Start
- poprz.
- 1
- 2
- nast.
- Zakończenie