--------------Powiększenie strony Ctrl+++--+--++
Cele projektu dwustronnego
- zwiększenie motywacji i pewności siebie uczniów podczas posługiwania się europejskimi językami w środowisku naturalnym (polski, hiszpański, angielski)
- doświadczenie wielokulturowości poprzez zamieszkanie w innym kraju, w gronie rodziny zagranicznych rówieśników
- doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń, dzielenie się wiedzą na temat metod i form pracy z dzieckiem, współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
- podnoszenie poziomu osiągnięć szkolnych uczniów i zapewnienie im możliwości zdobywania nowej wiedzy, pokazanie perspektyw i podniesienie poziomu umiejętności, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwijanie umiejętności językowych i wykorzystanie technologii informacyjnej
- zdobycie inspirujących, autentycznych doświadczeń innej kultury;
- zachęcenie uczniów oraz nauczycieli do zapoznania się i używania nowych technologii w komunikacji;
- zwrócenie uwagi uczniów na różne potrzeby edukacyjne (np. mniejszości narodowych);
- nauczanie interdyscyplinarnego spojrzenia na projekt poprzez zaangażowanie jak największej ilości uczniów;
- nawiązanie trwałej więzi między młodymi Polakami i Hiszpanami, zaprezentowanie swojego regionu i jego kultury partnerowi, przełamywanie barier i stereotypów;
- wzmocnienie roli nauczyciela poprzez tworzenie poczucia europejksiego obywatelstwa, uczenia tolerancji, otwartości w odniesieniu do odmiennych kultur i rozwijania ciekawości świata;
- kontynuacja europejskiego wymiaru nauczania w programie szkoły;
- aktywizacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zagrożonych wykluczeniem społecznym;
- promowanie równośic pomiędzy chłopcami idziewczętami, poprze oferowanie im tych samych możliwości w koedukacyjnym nauczaniu;
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, kompetencji społecznych
- włączenie społeczności szkolnej do rozwoju projektu
- wzmacnianie nabywania kompetencji językowych w celu poprawienia międzykulturowego dialogu w Europie
- użycie Internetu i innych technologii w celu wzmocnienia komunikacji pomiędzy nauczycielami, uczniami i innymi osobami zainteresowanymi projektem
- dokonanie ewalucji rezultatów projektu wspólnie poprzez nauczycieli i uczniów.