Przerwy w szkole

7. 13.45 - 14.30
8. 14.40 - 15.25

Na stronie

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.

--------------Powiększenie strony Ctrl+++--+--++

Młodzi ludzie w wielkim świecie innowacji – stawiamy na wszechstronny rozwój uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 im. Klaudyny Potockiej w Pułtusku

20190102 logoprojektu

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ogłoszenia

!!! STRONA INTERNETOWA

w PRZEBUDOWIE !!!

OGŁOSZENIA

Przypominamy, że zgodnie z punktem 5

„Regulaminu stołówki szkolnej” opłatę

za obiady należy uiszczać do każdego

15 dnia miesiąca.

Śladami Ignacego Paderewskiego

20181116 092504Uczestnicy projektu „Nasza Niepodległa”, czyli klasy 4 i 5, wyruszyli w dniach 15-16.11.2018 r.  śladem Ignacego Paderewskiego do Poznania, by  zwiedzić miejsca związane z tą nietuzinkową postacią. Wycieczkęrozpoczęliśmy od Dworca Kolejowego, gdzie w dniu 26.12.1918 roku z pociągu wysiadł mistrz Paderewski.

Spacerowaliśmy  po Dzielnicy Cesarskiej zwiedzając Zamek Cesarski, Pomnik 28 Czerwca 1956 roku,Hotel Bazar, w którym zamieszkał Ignacy Paderewski po przyjeździe do Poznania i gdzie wygłosił przemówienie, które okazało się wstępem do wybuchu powstania wielkopolskiego.Pod pomnikiem kompozytora złożyliśmy kwiaty, zapaliliśmy zniczi odśpiewaliśmy hymn „Nasza Niepodległa” by uczcić przypadające na 18 listopada urodziny mistrza Paderewskiego. Odbyliśmyspacer po Starym Mieście, zwiedziliśmykościół Farny – jedną z najpiękniejszych barokowych świątyń w Polsce oraz Katedrę z miejscem pochówku pierwszych władców Polski. Zwiedziliśmy Rezerwat Archeologiczny GeniusLoci, gdzie mieliśmy okazję obejrzeć odsłonięte (odkopane w zasadzie) fragmenty murów Ostrowa Tumskiego z X wieku. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób mury powstały, jakie miały warstwy i z czego zostały zrobione .Nie mogło nas zabraknąć na poznańskim rynku, gdzie znajduje się najbardziej rozpoznawalny element miasta (poza rogalami marcińskimi), czyli ratuszowe koziołki. Każdego dnia, punktualnie o 12.00 „wyskakują” z ukrycia na wieży i trykają się rogami. Bardzo pozytywnie zaskoczyła nas  Brama Poznania,to nie tylko nowoczesne muzeum, ale także historia Polski od czasów słowiańskich pokazana w bardzo interesujący sposób. Przez całą interaktywną, ekspozycję prowadził nas audio przewodnik dzięki któremu nic nie ominęliśmy.Jedną z ostatnich atrakcji Poznania, którą  odwiedziliśmy to  Rogalowe Muzeum, gdzie czekało na nas nie tylko lepienie ciasta ale dwóch przesympatycznych panów stworzyło z całego pieczenie widowisko połączone z nauką historii tego specjału poznańskiego, okraszonego  gwarą poznańską.

O szkole

szkola-obraz

Budynek szkoły stoi w północnym krańcu wyspy będącej ośrodkiem najstarszej części miasta. Usytuowany jest przy uliczce otaczającej z trzech stron monumentalną bryłę orientowanej kolegiaty, która stanowi północne zamknięcie wydłużonego rynku.

Patron szkoły

klaudyna

Klaudyna Potocka z domu Działyńska - urodziła się 27 sierpnia 1801 roku w Kórniku, jako córka Ksawerego Szymona Działyńskiego i Justyny z Dzieduszyckich. Urodziła się w małym domku. Dziś ten pierwszy po lewej stronie budyneczek przyzamkowy, sympatycznie nazywany „Klaudynówką"

Polecane strony

logoPultuskszkola z klasasocrates-comenius

Laboratorium przyszłości

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Więcej...

logo-seoZapraszamy do zapoznania się z raportem z ewaluacji szkoły w ramach programu System Ewaluacji Oświaty.